top of page
Search
  • Writer's pictureMinako Takamori

変形爪などコンプレックスカバー、巻き爪矯正。。。(complex recover, ingrown nail etc. )


ネイルの技術はおしゃれだけではなく、変形爪や障害のある爪、巻き爪の矯正などにも有効です。

さらに、コンプレックスをカバー、矯正した上でおしゃれを楽しむことだってできてしまいます!

私は以前、足の左親指の爪が一枚そっくり取れてしまうという怪我をしました。

まだ爪は半分くらいまでしか伸びていません。

爪の形も不格好だし、

伸びてきている先端半分が丸くなって食い込んでしまっているし、

爪のまだ無い部分に何かが当たると痛みがあるので、

アクリルネイルで爪の無い部分を作ってカバーして、

その上にジェルネイルをしていました。

今回はアクリルネイルだけでフレンチスタイルに。

パッと見ただけでは、まだ爪が半分しか伸びてきていないって分からないですよね。

コンプレックスをカバーして綺麗に見せるだけではなく

巻き爪の矯正にもネイルの技術は応用がききます。

アクリルネイルでの矯正をオススメしますよ。

痛みの無い軽度な場合でも、圧迫感が取れてびっくりする程楽になります。

Nail technique is useful for recover some problems. (not for every type)

I got injury and lost hole big toe nail.

Nail was growing but very slaw.

I felt pain when I touch or wear shoes cuz still halp part has no nail plate.

I fixed big toe nail with acrylic.

Can you find witch side of big toe nail has problem in this picture?

Nail technique is also useful for ingrown nails.

After recover it feels really different.

First time you can feel big difference.


21 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page